Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Město místo továrny - polyfunkční městský blok na Starém Brně
Valová, Eva ; Sátora, Josef (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu je zachovat charakter území. Zároveň přináší nové hodnoty pro obyvatele čtvrti. Pomocí integrování vhodných funkcí zkvalitňuje život čtvrti.
Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní
Vaňková, Kristýna ; Havlík, Darina (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit z areálu VUT na Údolní umělecký kampus pro fakultu výtvarných umění a fakultu architektury. Stávající budovy bývalých kasáren nevyhovují svoji kapacitou a nejsou vhodné pro výuku uměleckých předmětů. Vnitroblok areálu je bez jakékoliv urbanistické koncepce a tvoří jej množství staveb pro různé účely. Práce řeší urbanistické uspořádání areálu, nové využití stávajících budov a dostavbu nových objektů, potřebných pro výuku a vystavování prací. V návrhu přistavuji historickým budovám křídla sloužící umělcům. Uprostřed těchto budov je na rušné křižovatce umístěný hlavní vstup a společná galerie. Vnitroblok je jasně vymezen jednotlivými fakultami, mezi nimi je umístěné to co mají společné - kreslírny a gypsotéku.
Elementární architektura / Elementy výuky architektury
Juřicová, Magdaléna ; Veselá, Markéta (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší propojení fakulty architektury a fakulty výtvarných umění v nově navrženém objektu. Obě fakulty definuje především praktická tvorba a tomu odpovídající elementární výukové prostory – ateliéry. Z těchto základních elementů doslova vyrůstá konečná podoba školy. Samotný proces návrhu je provázen neustálými změnami a hledáním přiměřeného prostorového vyjádření pro jednotlivé funkce školy. Konečné řešení je výsledkem postupné racionalizace, nacházení jistot a záchytných bodů v návrhu. Z množství variant a úvah o prostoru se tak nakonec vykrystalizuje to nejnutnější, nejelementárnější.
Studentský dům na Starém Brně
Hlavsa, Tomáš ; Němcová, Zdena (oponent) ; Oplatek, Jiří (vedoucí práce)
Projekt řeší návrh studentského bydlení na Starém Brně s blízkou vazbou na střed města. Přináší nové pohledy na utváření a stavění v městském bloku. Vnitroblok je pojat jako syntéza klidové a obslužné funkce města.
Prostor jako paradigma výuky
Bureš, Jan ; Müller, Rudolf (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Projekt řeší budovu nové Fakulty architektury VUT. Řešené území se nachází v jednom z kampusů VUT mezi ulicemi Údolní, Úvoz a Tvrdého. Koncepce nové fakulty architektury je řešena jako vztah vyučujících a studentů. Specifikem vzdělávání architektů je ateliérová výuka historicky odkazující k beaux art akademiím. Ateliér je zde komunitním prostorem, kde se studenti učí od svého „mistra“, ale především také jeden od druhého. Projekt řeší vztah prostorů studentů a vyučujích, který se setkává v ústřední „tovární“ hale, která oba světy propojuje.
Prostor jako paradigma výuky
Hodulíková, Diana ; Pospíšil, Jan (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem nové Fakulty architektury v Brně.
Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní
Šimoník, Luděk ; Joba, Pavel (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh řešení areálu VUT na Údolní pro potřeby Fakulty výtvarných umění a Fakulty architektury. Jedná se o záměr vytvoření uměleckého kampusu, kde je koncentrována architektonická a umělecká akademická obec s nezbytnou vybaveností a potenciálem pro další rozvoj.
Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Ertl, Jakub ; Čelikovský, Martin (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Urbanistické rišenie Riešená parcela sa nachádza na ulici Pastviny v mestskej časti Brno Komín. Pozemok sa nachádza na samom okraji tejto mestskej časti a priamo naväzuje na okolitý les, ktorý je na jeho východnej strane. Na pozemku sa nachádza alej gaštanových stromov, ktoré návrh zachováva v pôvodnom stave. V oklií je dobrá občianska vybavenosť. V jeho najužšom okolí sa nachádza základná a materská škola s ich priľahlími športoviskami a satelity rodinných radových domov na južnej strane pozemku. Po východnej a severnej hranici pozemku vedie doležitá oddychová pešia trasa, na ktorú návrh reaguje priechodzím parterom a „obnovením“ pastvín, ktoré sa tu kedysi nachádzali. Pozemok by tak rozšíril túto oľúbenú pešiu trasu a slúžil by tak aj komunite obyvateľov mestskej časti Komín. Súčasťou projektu je aj vlastná komunitná miestnosť s náveznosťou na plató s mestským mobiliárom. Architektonické riešenie Hmota objektov vychádza z pozdĺžneho tvaru pozemku a je rozdelená na tri bytové domy. Rozdeľuje pozemok na časť „ulica“ a na časť „pastviny“. Objem reaguje na orientáciu pozemku k svetovým stranám natočením krídel s bytmi na juh a západ. Všetky byty sú tak ideálne oslnené a majú výhľad na „pastviny“. Na severnej strane objektov sú umiestnené komunikácie formou zasklennej pavlače. Táto pavlač spolu s lodžiami bytov je tvorená samostatnou oceľovú konštrukciu, ktorá tvorí formu týchto bytových domov. Hlavným modulom sa stáva jedna obytná miestnosť, čo zaisťuje dobrú bytovú variabilitu. V celom objekte sa tak nachádza štyridsaťtri bytov od veľkosti 1+kk až po byty 5+kk s terasou. Parkovanie je riešené kombinovane formou nadzemného aj podzemného parkovania. Stavebné riešenie Stavba je riešená ako železobetónový skelet o rozmeroch 8600mm x 6600mm so stužujúcim komunikačným jadrom. Tento skelet je zateplený tepelnou izoláciou s hrúbkou 200mm. Plocha stavebných otvorov je minimalizovaná na severnej fasáde a naopak otvorená je južná a západná fasáda, čo prospieva k pasivným ziskom energie. Tieto stavebné otvory sú vyplnené kvalitnými drevohlinikovými oknami a dverami s izolačným trojsklom. Na skelet je naviazaná samostatná ocelová konštrukcia pavlače a lodžií. Táto koncepcia umožňuje dokonalé zateplenie vykurovaného skeletu od samostatnej ocelovej konštrukcie nevykurovaných pavlačí a lodžií a teda značnú mieru energetickej efektívnosti.
Prostor jako paradigma výuky
Behro, Daniel ; Maršíková, Hana (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Jaký by měl být současný prostor vysokoškolského vzdělávání? A jaký by měl být prostor pro kreativní tvorbu? Odráží se typ výuky v samotné budově školy? Kladu si otázku, zda by například fakulta sociální studiích byla tvořená pouze ze společenských prostor? Pokud by měla fakulta strojního inženýrství vypadat jak hala na výrobu automobilových součástek, jak by vypadala fakulta právních studií? A co fakulta architektury? Určuje vzhled a kvalita budovy podobu tam vzniklých projektů? Ovlivňuje svou strukturou budoucí generaci architektů? Anebo by měla být čistá a bílá jako plátno, před tím, než se na něj promítne první tah štětce? Zabývám se oběma předpoklady: budova jako čistý papír, který dává volnost pro kreativitu a neomezuje mysl a na druhou stranu hmota, struktura, prostor, který ukazuje, co vše architektura dokáže. Dávám přednost svobodě výběru, a proto chci v návrhu popsat oba přístupy. Open-space volné dispozice versus pevně definované uzavřené ateliéry. Prostor umělecký, volný versus prostor technicky a racionálně definovaný. Prostor virtuální versus prostor neměnné hmoty.
Studentský dům na Starém Brně
Pšenčík, Ondřej ; Křížek, Jiří (oponent) ; Oplatek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl navrhnout atraktivní bydlení pro studenty v blízkosti jejich škol a zároveň pozitivní ovlivnění okolního prostředí. Pomocí integrování vhodných funkcí zkvalitňuje život čtvrti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.